Ooit begonnen als een uit de kluiten gewassen tuinfeest, inmiddels het meest intieme house en techno concept van Weert en omstreken.
Diep organiseert evenementen op unieke locaties met zowel bezoekers als dj’s uit binnen- en buitenland. 

De uitdaging

Begin 2013 hadden de mannen van Diep een idee, een visie. Een klein en intiem out-door event aan het rand van de bos en aan de waterkant. Er was behoefte aan een eigen identiteit en communciatie rondom het evenement.

Geleverde producten

Brand Identity, Artworks, Line-up, Teasers & Aftermovies

Aanpak

Samen met de heren van Diep lag de focus op het vinden en vaststellen van de identiteit van Diep: Kleinschalig, Intiem en sfeervol Techno & House events. Vanaf de eerste dag decoreren antieke kaplampjes de rand van de draaitafels en creëren een intieme huiselijke sfeer. Onbewust was het kaplampje al iconisch voor Diep. Om dit ast te leggen creëerden we de eerste Diep artwork. Het artwork werd vervolgens gebruikt als key-visual waarop de rest van de creatieve communicatie rondom Diep en het event gebaseerd werd. Met het artwork creërden we een subtiele en mysterieuze aankondiging dat tegenlijk de aspecten kleinschalig, sfeervol en intiem communiceerd. Met het artwork als basis werden ook twee korte Silent Teasers ontwikkeld die verspreid werden op sociale media waarin de heren van Diep naar voren komen om het lampje symbolisch aan te zetten. Dit heeft de geruchten rondom een nieuw Diep project meer brandstof gegeven en wekte interesse bij lokale fans en nieuwsgroepen. 

De eerste editie van Diep aan de Waterkant was een succes. Dit betekende een vervolg in 2014. Beter, sfeervoller en een tikkie groter dan het jaar ervoor: Diep aan de Waterkant 2014 bracht méér. In de communicatie werd de storytelling van het eerste jaar doorgetrokken. Het nieuwe artwork voor het event laat dit keer twee Diep-lampjes zien die de tweede editie symboliseren. 

Digital Line-up

Tijdens de tweede editie was er de behoefte om zoveel mogelijk geld te besparen waar mogelijk. Diep was tot dit moment een organisatie dat geen winst draaide en afhankelijk was van sponsoren. Om aan te sluiten op deze behoefte heb ik een digitale line-up ontworpen dat printkosten zou elimineren. Deze line-up kon voor Iphone en populaire android telefoons als achtergrond gebruikt worden op het lockscreen. 

Teaser 2014
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google