Diep aan de waterkant 

Creatieve Communicatie

Ooit begonnen als een uit de kluiten gewassen tuinfeest, inmiddels het meest intieme house en techno concept van Weert en omstreken. Diep organiseert evenementen op unieke locaties met zowel bezoekers als dj’s uit binnen- en buitenland. 

VRAAG

Begin 2013 hadden de mannen van Diep een idee, een visie. Een klein en intiem out-door event aan het rand van de bos en aan de waterkant. De heren van Diep hebben mij benadert om mee te denken in het concept en de off- en online visuele communicatie voor het start-up jaar te verzorgen. Uiteindelijk heb ik ook de creatieve communicatie van de 2e editie (2014) verzorgd.

AANPAK

Samen met de heren van Diep lag de focus op het vinden en vaststellen van de identiteit van Diep: Kleinschalig, Intiem en sfeervol Techno & House events. Vanaf de eerste dag decoreren antieke kaplampjes de rand van de draaitafels en creëren een intieme huiselijke sfeer. Onbewust was het kaplampje al iconisch voor Diep. Om dit officieel vast te leggen creëerden we de eerste Diep artwork. Het artwork werd vervolgens gebruikt als key-visual waarop de rest van de creatieve communicatie rondom Diep en het event gebaseerd werd. 

Met het artwork wilden we een subtiele en mysterieuze aankondiging voor het nieuwe Diep event genaamd Diep aan de Waterkant creëren. Het artwork laat het – nu icoonische – Diep kaplampje zien aan de rand van het bos, aan de waterkant op de exacte plek waar later het podium en de draaitafels zouden komen te staan. De palet waarop het lampje staat is het eerste onderdeel van datzelfde podium en symboliseerde het feit dat de eerste stappen gemaakt waren. Het licht van het kaplampje in het donker bos creëert een sfeervol maar intiem gevoel.

Met het artwork als basis werden ook twee korte Silent Teasers ontwikkeld die verspreidt werden op sociale media waarin de heren van Diep naar voren komen om het lampje symbolisch aan te zetten. Dit heeft de geruchten rondom een nieuw Diep project meer brandstof gegeven en wekte interesse bij lokale fans en nieuwsgroepen. 

TOEGEPASTE DISCIPLINES

design – fotografie – art direction – communicatie

Teaser
#1 
Teaser
#2
Aftermovie 2013

De 1e editie van Diep aan de Waterkant was een groot succes. Dit betekende een 2e editie in het volgende jaar. Beter, mooier een stukje groter en sfeervoller dan het jaar ervoor: Diep aan de Waterkant 2014 bracht méér. Voor de communicatie is er gekozen om de storytelling door te trekken. Het artwork voor het event laat dit keer twee Diep lampjes zien die de 2e editie symboliseren. In de teaser gaat het tweede lampje “aan”. 

Digital Line-up

Bij de tweede editie werd er kritisch gekeken hoe kostenposten klein gehouden konden worden. Als alternatief voor gedrukte flyers met de line-up is een alternatief bedacht voor Iphones en Android telefoons in de vorm van een screensaver/wallpaper met daarop de Line-up dat op het lock-screen ingesteld kon worden. Dit werd gratis te downloaden aangeboden via de Diep website en social media pagina’s. De line-up en tijden, in een ogenblik duidelijk en altijd bij de hand. De wallpaper is uiteindelijk 1346 x gedownload van de 1500 verkochtte tickets. Dat is een verdubbeling van het aantal verkochte kaartjes van het jaar ervoor. Hierdoor werden enkele honderden euro’s bespaard.

Teaser
2014
Aftermovie 2014

Alle bovenstaande werken zijn van concept tot realisatie bedacht en uitgewerkt door Wesley Maduro.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google